A kávé csökkentheti a cukorbetegség kockázatát
Napi négy csésze kávé fogyasztása hatással van a hasnyálmirigy egyik hormonjára és felére csökkentheti a 2-es típusú diabétesz kialakulásának esélyét
Miért van a rendszeres kávéfogyasztóknak kevesebb esélye, hogy cukorbetegséget kapjanak, mint azoknak, akik kevés kávét isznak, vagy egyáltalán nem isznak kávét? A kávé jótékony hatását az utolsó években figyelték meg, a mechanizmus azonban még titok maradt. A 2-es típusú cukorbetegség rohamosan nő a világon. Azt már tudják, hogy nem a koffein befolyásolja a cukorbetegséget, mivel ugyanolyan pozitív hatást észleltek a koffeinmentes kávét fogyasztók között is.
Azért ne vigyük túlzásba a kávéfogyasztást!
Napi négy adag kávé után mérhető a pozitív hatás, amely 50 százalékkal csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség esélyét, azokkal szemben, akik egyáltalán nem isznak, vagy nem több, mint két csésze kávét isznak naponta. A négynél több kávé még adagonként 7 százalékkal csökkenti az esélyeket, de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy túlzott kávéfogyasztásra kell ösztönözni az embereket! A koffein fogyasztása függőséget okoz és enyhébb szív és alvási problémákhoz is vezethet, nem is beszélve a kávéban levő cukor, krém vagy tejről, amik gyorsan növelik a kalóriákat. Köztudott, hogy a túlsúly, az obezitás és a mozgás hiánya a cukorbetegség fő kiváltó okai.
A kínai Wuhan egyetem kutatói nagy hangsúlyt fektetnek a diabétesz egyik okozója, az amylin nevű hormon tanulmányozására, amelyet a hasnyálmirigy termel, az inzulinnal együtt. Rájöttek, hogy a kávé két organikus része, a kávésav és a chlorogén sav, gátolják az amylin toxikus átalakulását. Ez, a tudósok szerint, már elegendő lehet a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának fékezésére.
forrás: sante.lefigaro.fr



